Dzisiaj jest .
Aktualności › Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę

"Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę".

św. Augustyn

Wycieczki, dzięki którym można poznawać piękno kraju to nieodłączny element edukacji i wychowania u „Skłodowskiej”.  Każda organizowana wycieczka jest lekcją patrzenia, słuchania, myślenia, mówienia i przeżywania.

Uczniowie trzech klas: I LOL, II LOS i II LOL  Zespołu Szkół Nr 1 im. Marii Skłodowskiej –Curie 20.02.2019r. pod opieką nauczycieli: Bożeny Pikory, Kariny Gnatkowskiej, Marzanny Siemienowskiej i Zofii Wóltańskiej wyruszyli na Podlasie.

Pierwszym etapem podróży był Tykocin- jedno z najbardziej urokliwych małych miasteczek. Spacerując brukowanymi uliczkami słuchaliśmy  jego historii. Na rynku w kształcie trapezu zobaczyliśmy pomnik Stefana Czarnieckiego – drugi najstarszy po kolumnie Zygmunta pomnik świecki w Polsce oraz tykociński zamek, znajdujący się po drugiej stronie rzeki Narew. To w tym zamku w roku 1705  król August II Mocny ustanowił najważniejsze odznaczenie w kraju – Order Orła Białego. Zachwycił nas barokowy kościół pod wezwaniem św. Trójcy z charakterystyczną fasadą nazywaną fachowo parawanową. Poznaliśmy również historię tykocińskich Żydów, zamieszkujących dzielnicę Kaczorowo.

Po wyjeździe z Tykocina dotarliśmy do hotelu położonego w samym sercu Puszczy Knyszyńskiej -Bobrowa Dolina. Nie był to jednak koniec atrakcji. Po zakwaterowaniu się i krótkim odpoczynku odbyliśmy przejażdżkę wozami konnymi po malowniczej Puszczy Knyszyńskiej oraz piekliśmy kiełbaski na ognisku.

Drugi dzień wycieczki przyniósł wiele niezapomnianych przeżyć. Zachwycaliśmy się - pięknem stolicy Podlasia- Białymstokiem, największym miastem północno-wschodniej Polski. Dowiedzieliśmy się, że od wieków wspólnie żyli tu przedstawiciele różnych wyznań oraz narodowości -Białorusini, Ukraińcy, Litwini i Rosjanie, co ukształtowało specyficzny charakter miasta, przesiąknięty wielokulturowością. Zachwycaliśmy się perełką architektury i zarazem najcenniejszą budowlą
w mieście -
pałacem Branickich i otaczającym go pięknym parkiem. Uzyskaliśmy również niezwykle cenne informacje dotyczące kierunków studiów na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku i rynku pracy po ukończeniu nauki.

Ogromne wrażenie wywarł na nas gmach Opery i Filharmonii Podlaskiej - bardzo nowoczesny obiekt, wspaniale skomponowany z przyrodą. Zobaczyliśmy Bazylikę Archikatedralną Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, wysłuchaliśmy modlitw w Cerkwi Św. Mikołaja. Przewodniczka ciekawie opowiadała o Ludwiku Zamenhofie- twórcy języka esperanto, nietypowym Ratuszu na rynku, pomniku Odzyskania Niepodległości - dziele wybitnego architekta
20-lecia międzywojennego oraz o Teatrze Lalek.

Tim Cahill powiedział, że „Jakość podróży mierzy się w liczbie poznanych przyjaciół, a nie przejechanych kilometrach”. Jesteśmy przekonane, że wycieczka zorganizowana przez panią Bożenę Pikora nie tylko poszerzyła wiadomości ale również zintegrowała młodzież o czym świadczą opinie uczniów.

OPINIE UCZNIÓW O WYCIECZCE

- Moim zdaniem wycieczka była bardzo udana.

- Mogliśmy także zintegrować się z uczniami z innych klas podczas ogniska, pobytu w hotelu i w trakcie podróży.

- Ciekawy program. Bardzo fajna była przejażdżka końmi.

- Jedzenie było dobre, atmosfera fajna. Był to dobrze spędzony czas.

- Zwiedziliśmy Białystok i Tykocin. Dowiedziałam się dużo na temat innych religii- żydowskiej, prawosławnej oraz o studiach na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku.

-Nie mogę doczekać się kolejnej wycieczki.

- Jestem zadowolona, że pojechałam na tę wycieczkę. Oby więcej takich wyjazdów.

Opracowały: Karina Gnatkowska, Marzanna Siemienowska

GALERIA ZDJĘĆ
Przejdź do Galerii
Ostatnio dodane:
photo_newest
Copyright © 2018 by Zespół Szkół nr 1 w Wyszkowie.

Zamknij Strona stosuje tzw. cookies przede wszystkim aby ułatwić korzystanie z witryny. Użytkownicy serwisu mogą samodzielnie zarządzać plikami cookies w ustawieniach swojej przeglądarki. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych plików cookies.