Dzisiaj jest .

  

 


Raport z 3 tygodnia praktyki w Plymouth


Kolejny tydzień stażu okazał się tak jak i poprzedni bardzo stabilny. Uczniowie kontynuowali swoje zadania w miejscach praktyk, osiągając efekty uczenia się, które są ujęte w Porozumieniu o Programie Zajęć.
Doskonalą jednocześnie znajomość języka angielskiego współpracując w anglojęzycznych zespołach oraz podczas czasu wolnego, czy to robiąc zakupy, czy korzystając z siłowni, komunikacji miejskiej czy też w kontaktach z personelem hotelu, w którym są zakwaterowani.
A oto co piszą sami uczniowie na temat swojego stażu:
Klasa budowlana:
Grupa 1: Piotr Olech, Albert Cygański, Patryk Paź:
Atmosfera w pracy jest bardzo przyjazna, każdy pracownik jest traktowany na równi z innymi, pracodawcy zawsze służą nam pomocą i dobrymi radami, dzięki temu praca mija nam w bardzo dobrej atmosferze i możemy się wiele nauczyć, w większości przypadków pracujemy razem nie mniej jednak czasem jeździmy na różne zlecenia i pracujemy w separacji.
Grupa 2: Klaudia Szerewicz, Anita Mierzejewska, Łukasz Deluga, Przemysław Gąsiewski:
W naszej firmie zawsze pracujemy razem lecz czasem jesteśmy podzieleni na grupy i wykonujemy różne prace na tej samej budowie, atmosfera w pracy jest super, gdy czegoś nie wiemy nasi pracodawcy zawsze służą pomocą i dobrą radą, dotychczas zyskaliśmy wiele umiejętności i doświadczenia.
Klasa gastronomiczna:
W drugim tygodniu Ola nauczyła się panierować ser Brie oraz próbowała prawdziwego angielskiego śniadania. Praca w kuchni bardzo jej odpowiada, dzięki ciekawym współpracownikom, którzy zawsze poprawiają humor. Kinga nauczyła się robić sos tzatziki. Jest bardzo zadowolona ze swoich współpracowników i szefostwa. Wiktoria natomiast pomagała szefowi kuchni w przygotowywaniu zupy krem z dyni, która była tak dobra, że w moment zniknęła. Martyna wydawała gościom śniadania i lunch, a z pracownikami ma bardzo dobry kontakt. Jest zadowolona ze swojej pracy, a ze stałymi gośćmi wita się już po imieniu. Klaudia z Mileną mają zgrany zespół oraz kiedy czegoś nie wiedzą zawsze mogą spytać i dostaną wyczerpującą odpowiedź. Nauczyły się również tworzyć wzory na kawie. Miłosz widzi po sobie, że podszkolił swoje umiejętności z angielskiego oraz zawodowe, gdyż nawet sam robił dania z żywego kraba.
Zgodnie z ujętym w Projekcie programem, każdy staż jest monitorowany przez dyrektora szkoły. Tym razem w wizycie monitorującej udział wzięła również Pani dyrektor Elżbieta Mańko, będąca koordynatorem tego Projektu. Uczniowie z niecierpliwością oczekiwali wizyt w swoich firmach, chcąc podzielić się z dyrekcją swoją radością i satysfakcją z praktyki. Monitoring był przeprowadzony w firmach zarówno gastronomicznych jak i budowlanych. Pracodawcy oraz obecni w miejscach stażu pracownicy przekazali monitorującym mnóstwo pochwał na temat uczniów, ich pracy i postawy w miejscu stażu. Niektórzy z nich już dzisiaj myślą o ich zatrudnieniu w wakacje oraz po zakończeniu przez nich edukacji.
Podczas wizyty dyrektor przejrzał uczniowskie Dzienniczki Praktyk, przekazał swoje uwagi oraz dokonał w nich wpisów. Uczniowie podzielili się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi pobytu na zagranicznym stażu otrzymując w to miejsce wsparcie i ciepłe słowa świadczące również o dumie z tego co sobą reprezentują  oraz na zakończenie wykonali ułożoną przez siebie piosenkę-hymn wyjazdu.
Na pamiątkę tego spotkania  miało miejsce wspólne zdjęcie grupy z opiekunami i dyrektorem.
To był tydzień pełen wrażeń a i ostatni zapowiada się wielce obiecująco. Ale o tym w kolejnej relacji.

Bogusława Pawelska-Kozon i Anna Kozon, opiekunowie grupy

 

ZDJĘCIA W GALERII 


Kolejny tydzień stażu w Wielkiej Brytanii upłynął spokojnie, uczniowie czują się coraz pewniej wykonując zlecone w miejscu stażu zadania. Gastronomowie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu przygotowania potraw i napojów typowych nie tylko dla kuchni angielskiej ale i międzynarodowej. Budowlańcy zaś pracując w pocie czoła dokonują transformacji kościoła babtystów przystosowując go na mieszkania. Uczą się nowych technik i metod pracy np. tynkowania metodą angielska, dotąd nie stosowaną w Polsce, montażu stelażu ściennego, wykonania i ocieplania ścian działowych oraz poddasza. Praca przebiega w miłej atmosferze, szybko i sprawnie, pracownicy okazują zrozumienie i chętnie przekazują wiedzę oraz uczą nowych umiejętności.

Projekt nasz przewiduje szereg działań dodatkowych jak organizację czasu wolnego, monitoring i ewaluację oraz upowszechnianie jego rezultatów. W wolnym czasie nasi uczniowie integrują się, zwiedzają Plymouth, dbają o sprawność fizyczną na pobliskiej siłowni. W sobotę zaś wszyscy mieli okazję zwiedzić polską szkołę sobotnią w Plymouth (Polish Saturday School in Plymouth), co było również niezwykle ciekawym doświadczeniem. Po szkole oprowadziła grupę pani dyrektor Małgorzata Gwóźdź. Przedstawiła arkany edukacji w jej placówce, formę organizacji zajęć, kadrę nauczycielską, programy autorskie, system finasowania szkoły. Zobaczyliśmy sale lekcyjne i ich wyposażenie w pomoce dydaktyczne a 4-latki przedstawiły nam  koncert kolęd w języku polskim, co było niezwykle wzruszające. Wyjście zorganizowali opiekunowie grupy przy współudziale przedstawiciela Polonii angielskiej, przesympatycznej Pani Beaty Kmieciewskiej.
Uczniowie mieli również okazję poznać niezwykłego człowieka, księdza Jacka, Polaka, który urodził się w Anglii i jest duszpasterzem dla polskiej Polonii, tak licznej w Plymouth, mimo widma Brexitu. Ksiądz przybliżył nam historię swojej rodziny, jej losy i umiłowanie ojczyzny.
Nie sposób nie wspomnieć o angielskiej pogodzie. Pada dość często jak to w Anglii, wieje i jest dość zimno. Ale humory uczniom i tak dopisują. Powstała nawet piosenka – hymn naszego wyjazdu, która jest antidotum na smutki rozstania z rodziną, znajomymi i szkołą.

Bogusława Pawelska-Kozon i Anna Kozon
Opiekunowie uczniów

ZDJĘCIA W GALERII


ZDJĘCIA W GALERII


 

W dniu 10 listopada 2019 r. czternastu uczniów z klas III kształcących się w zawodach: technik budownictwa oraz technik żywienia i usług gastronomicznych wraz z opiekunami  p. Bogusławą Pawelską-Kozon oraz p. Anną Kozon wyruszyło na lotnisko Modlin skąd samolotem linii Ryanair udali się na czterotygodniowy staż do Plymouth w Wielkiej Brytanii, angielskiego portu położonego nad Kanałem La Manche.
Wyjazd był możliwy dzięki realizacji projektu  „Z Erasmusem + po rozwój  zawodowy” w ramach Akcji I Mobilność edukacyjna. Głównym założeniem wyjazdu jest poszerzenie umiejętności zawodowych, doskonalenie języka angielskiego oraz poznanie kultury i tradycji kraju goszczącego
.
Po przybyciu na miejsce  uczestnicy stażu wraz z opiekunami zostali zakwaterowani w hotelu Jurys Inn. Następnego dnia odbył się Welcome Meeting. Aby sprawdzić poziom umiejętności językowych uczniowie musieli w języku angielskim opowiedzieć o sobie. Podczas spotkania nasi praktykanci uzyskali informacje na temat spraw organizacyjnych, regulaminu, zakwaterowania i wyżywienia oraz miejsca praktyk. Prowadzący spotkanie, Leigh Robinson, koordynator do spraw miejsc stażu i zakwaterowania, przedstawił również historię, atrakcje turystyczne miasta oraz sposób komunikacji w Plymouth. Po spotkaniu uczniowie mieli za zadanie poznać trasę oraz czas niezbędny na dojazd do miejsca stażu.
Następnego dnia uczniowie udali się na praktykę. Część uczniów skorzystała z komunikacji miejskiej, część dotarła pieszo. Wszyscy przeszli obowiązkowe szkolenie BHP i stanowiskowe w firmach oferujących im staż oraz przystąpili do wykonywania zadań, które im zlecono. Istotnym doświadczeniem już w pierwszym dniu było zderzenie polskiej i angielskiej mentalności w pracy zawodowej i relacjach międzyludzkich. Kontakty z pracodawcą i współpracownikami są również szansą na przełamanie bariery językowej naszych uczniów.
Uczniowie klasy budowlanej odbywają praktyki w:
- Direct Property Services
- ProBuild South West,
zaś uczniowie klasy gastronomicznej w:
- Oggy Oggy Café
- The New Continental Hotel
- Boringdon Hall Hotel and Spa
- Dingles Restaurant – The House of Fraser
- Rhubarb and Mustard Coffee House
Zadania, które realizują praktykanci określone są w Porozumieniu o Programie Zajęć jako Efekty Uczenia się. Uczniowie będą oceniani w oparciu o system ECVET, zawierający jednostki uczenia się dla każdego z uczestników Projektu.
Staż przebiega bez zakłóceń, uczniowie są zaangażowani w pracę i zadowoleni z udziału w Projekcie. Każdy dzień przynosi im nowe wyzwania, ale też nowe doświadczenia.
Tydzień dobiega końca,  pracodawcy są zachwyceni postawą i umiejętnościami naszych uczniów.

Anna Kozon  i Bogusława Pawelska-Kozon
Opiekunowie uczniów

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

      

 

 



W dniu 5 listopada 2019r. uczestnicy stażu, w ramach projektu „Z Erasmusem + po rozwój  zawodowy”, w tygodniu poprzedzającym wyjazd na praktyki zawodowe, przeszli wstępne szkolenie z dziedziny bhp. Szkolenie przeprowadziły Panie Ewelina Sieńkowska oraz Magdalena Mikołajczyk, nauczyciele przedmiotów zawodowych uczący w Technikum żywienia i usług gastronomicznych oraz Technikum budowlanym. Celem szkolenia było zapoznanie uczniów z przepisami i zasadami bhp obowiązującymi w zakładzie pracy, rodzajami zagrożeń oraz zasadami udzielania pierwszej pomocy.
Uczniowie klasy Technikum Budowlanego poznali następujące zagadnienia:
•    BHP na stanowisku pracy,  przygotowanie stanowiska, dobór narzędzi, porządek na stanowisku pracy,
•    Ubiór roboczy i ochrony osobiste,  wyposażenie pracownika na stanowisku roboczym w budownictwie,
•    Zasady bezpiecznej pracy w trakcie robót murarskich i tynkarskich,
•    Zasady bezpiecznej pracy w trakcie robót remontowych,
•    Zasady bezpiecznej pracy w trakcie robót zbrojarskich; wykonywanie deskowania i zbrojenia,
•    Zasady bezpiecznej pracy podczas betonowania elementów,
•    Rodzaje zagrożeń oraz postępowanie w razie wypadku,
•    Pierwsza pomoc  w razie wypadku.
Zagadnienia przedstawione na szkoleniu BHP dla Technikum żywienia i usług gastronomicznych to:
•    Ogólne  przepisy związanymi z BHP,
•    Zasady BHP jakie obowiązują  w miejscach pracy związanych z gastronomią,
•    Wypadki przy pracy (analiza zagrożeń i profilaktyka),
•    Postępowania w razie wypadku w czasie pracy i w sytuacjach zagrożenia (pożar, awaria),
•    Udzielanie pierwszej pomocy w razie wypadku.
Szkolenia te pozwolą na bezpieczną realizację zagranicznego stażu zarówno dla branży budowlanej jak i gastronomicznej.
Zdjęcia z przeprowadzonego szkolenia znajdują się w Galerii.

Bogusława Pawelska-Kozon, Anna Kozon – opiekunowie stażu


W dniu 21.10.2019 odbyło się spotkanie informacyjne dla rodziców uczestników Projektu. W spotkaniu uczestniczyli: dyrektor Marian Popławski, koordynator Projektu Elżbietą Mańko oraz opiekun Bogusława Pawelska-Kozon. Spotkanie miało na celu poinformowanie rodziców o Projekcie i jego założeniach, sprawach związanych z wyjazdem, w tym zakwaterowaniu, wyżywieniu, miejscach stażu oraz organizacji pośredniczącej, Europa Training. Bogusława Pawelska-Kozon przedstawiła zgromadzonym prezentację multimedialną nt. Projektu, celów i spodziewanych rezultatów. Przedstawiła kwestie przygotowania do stażu. Omówiła temat podróży, wymagań związanych z podróżą i pobytem za granica, przedstawiła Instytucję Partnerską. Zostali też przedstawieni opiekunowie uczniów. Koordynator Projektu, Elżbieta Mańko zebrała informacje nt zdrowia uczniów oraz przedstawiła inne kwestie merytoryczne związane z Projektem. Dyrektor szkoły, pan Marian Popławski poruszył sprawy finansowania Projektu, ubezpieczenia uczniów itp., oraz odpowiadał na pytania związane z udziałem uczniów w Projekcie. Spotkanie przebiegało w przyjemnej atmosferze. Rodzice wyrażali wielką radość i wdzięczność z udziału ich dzieci w Projekcie i  zagranicznym stażu

 

 



W dniu 10.10.2019r.odbyło się spotkanie organizacyjne uczestników Projektu, wyłonionych na drodze konkursu w Procesie Rekrutacji, z koordynatorem panią Elżbietą Mańko oraz opiekunem uczniów, panią Bogusławą Pawelską – Kozon.
Spotkanie miało na celu omówienie spraw związanych z wyjazdem, w tym wypełnienie ankiet dotyczących oczekiwań względem zagranicznego stażu, podpisanie umów i wypełnienie CV Europass. Uczniowie zadawali mnóstwo pytań, zresztą, zupełnie naturalnie, gdyż to jest niezwykłe wydarzenie w ich życiu. Dla większości z nich to pierwsza podróż za granicę i niewątpliwie wielka szansa dla ich rozwoju tak zawodowego jak i osobistego.
Wypełnione CV zostały przesłane do naszego Partnera w celu określenia adekwatnych miejsc stażu w odniesieniu do profilu każdego z uczestników.
Uczniowie otrzymali hasło dostępu do platformy OLS, gdzie czeka na nich test biegłości językowej oraz kurs dostosowany do określonego poziomu znajomości języka angielskiego.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII


Projekt pn. Z Erasmusem+ po rozwój zawodowy” w ramach Akcji I Mobilność Edukacyjna, której celem jest wspieranie indywidualnej mobilności w obszarze edukacji, szkoleń i młodzieży ruszył wielka parą.

Dokumenty aplikacyjne złożone, test kwalifikacyjny z języka angielskiego napisany! Komisja Rekrutacyjna wyłoniła w oparciu o Regulamin rekrutacji 2 grupy uczniów, którzy wyjadą na staż odpowiednio w listopadzie 2019 i marcu 2020r. Szczęściarzom gratulujemy!

Już wkrótce będą podpisywane umowy z uczestnikami stażu (I grupa) oraz rozpoczną się przygotowania do stażu.

Uczniowie skorzystają ze Wsparcia Językowego Online na platformie OLS, które zapewnia pomoc językową i przyczynia się do promowania nauki języków obcych. Jego celem jest lepsza jakość mobilności edukacyjnej, a także zmierzenie wpływu programu Erasmus+ na umiejętności językowe. Odbędą też przygotowanie kulturowe i pedagogiczne oraz przeszkolenie z zakresu bhp.

 

 

 

 

 

 

 

 

Z ERASMUSEM+ PO ROZWÓJ ZAWODOWY


Taki tytuł nosi kolejny projekt przyjęty do realizacji przez Zespół Szkół Nr 1 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Wyszkowie w ramach programu Erasmus+ w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe w Akcji 1.

Projekt jest skierowany do uczniów Technikum Nr 1 kształcących się w zawodach: technik grafiki i poligrafii cyfrowej, technik hotelarstwa, technik obsługi turystycznej, technik budownictwa i technik żywienia i usług gastronomicznych. W projekcie przewidziane są 4 wyjazdy na zagraniczne staże dla 55 uczniów w okresie XI 2019 - IV 2021r. 

Staże będą realizowane w 3 krajach UE, tj. we Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii w przedsiębiorstwach odpowiednich dla zawodu, jaki reprezentują uczniowie. To pierwszy taki projekt, w którym młodzież realizuje mobilności w 3 różnych krajach. Tym bardziej się cieszymy dając naszym uczniom tak szerokie spektrum możliwości rozwoju zawodowego. Jest to niewątpliwie wielka szansa dla uczniów. Partnerami w projekcie są organizacje: Europa Training z siedzibą w Plymouth w Wielkiej Brytanii, Azzurra ze Spoleto we Włoszech  oraz Espamob z siedzibą w Barcelonie.
 

Całość projektu będzie finansowana ze środków Programu Erasmus+
 

Liczymy na duże zainteresowanie uczniów do których projekt jest skierowany. I grupa uczniów z klas III, reprezentująca zawód technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik hotelarstwa wyjedzie do Wielkiej Brytanii już na początku listopada 2019r.
Również w tym roku szkolnym, na przełomie marca i kwietnia, II grupa uczniów z klas III kształcących się w zawodach: grafika i poligrafia cyfrowa, obsługa turystyczna oraz budownictwo wyjedzie na zagraniczny staż do Włoch.
Rekrutacja na obie mobilności zakończy się w dniu 25.09.19r i wówczas poznamy uczestników tych wyjazdów.
Dokumenty aplikacyjne proszę składać w sekretariacie szkoły do dnia 20.09.19r.
 

Kandydatom życzymy powodzenia w rekrutacji!

 DOKUMENTY DO POBRANIA
FORMULARZ APLIKACYJNY
REGULAMIN REKRUTACJI


 

1 2 3 5 6
GALERIA ZDJĘĆ
Przejdź do Galerii
Ostatnio dodane:
photo_newest
Copyright © 2018 by Zespół Szkół nr 1 w Wyszkowie.

Zamknij Strona stosuje tzw. cookies przede wszystkim aby ułatwić korzystanie z witryny. Użytkownicy serwisu mogą samodzielnie zarządzać plikami cookies w ustawieniach swojej przeglądarki. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych plików cookies.