|
Na koniec studiowaliśmy budowę szkieletu człowieka. Chętni uczniowie, a takich nie brakowało podchodzili do modelu i nazywali jego poszczególne części. Pan Kostek, jak go nazwali, nie protestował. Gdy wszyscy przypomnieli sobie budowę kośćca, odbył się quiz - jak zbudowany jest szkielet człowieka. Pani ułożyła wcześniej 20 pytań. Każdy, kto udzielił 3 i więcej poprawnych odpowiedzi uzyskał punkty, które przekładały się na oceny. Było wiele emocji i rąk podniesionych do góry. Takie zajęcia odbyły się na każdej lekcji prowadzonej w tym dniu przez Panią. Skorzystały z nich klasy I TCG, I LOP, I TGA, II LOS i uczniowie różnych klas, zaglądający do sali 207 na przerwach.
W środę 15 marca warsztaty miały już inny charakter, doświadczalny. Objęte były tytułem „ Zobacz, wykryj, zanotuj”. W pierwszej części każdej lekcji badaliśmy, który rodzaj mydła jest odpowiedni dla naszej skóry. Uczniowie mieli za zadanie przynieść próbki mydeł, których używają na co dzień. Badaliśmy odczyn roztworów tych mydełek czyli pH. Dla naszej skóry najlepsze są mydła o odczynie obojętnym lub lekko kwaśnym. PH badaliśmy przy użyciu pehametru poprzez zanurzenie elektrody w roztworze mydła. Wyniki były zaskakujące. Większość mydeł w kostkach np Luksja, Arko, Nivea miała odczyn silnie zasadowy / pH 11/ a więc może podrażniać skórę. Zwycięzcą okazało się mydło Dove o odczynie obojętnym / pH 7/. Tylko ono wśród dostarczonych spełniało wymogi dobrego mydła. W właśnie, skoro mydło, to i woda. W drugiej części lekcji ocenialiśmy jakość dobrej wody i jej przydatność do picia. Poznaliśmy organoleptyczne cechy dobrej wody na przykładzie naszej wody wodociągowej z kranu. Uczniowie pobrali próbki wody i oceniali jej przejrzystość, smak, posmak i zapach. Okazało się ,że dobrze uzdatniona woda z ujęć głębinowych jest przejrzysta, bez smaku i posmaku o bardzo delikatnym roślinnym zapachu.
|
Mamy dobrą wodę w naszym wodociągu, pełną minerałów korzystnych dla zdrowia. Takie badania i pokazy odbyły się w tym dniu na każdej lekcji u Pani Augustyniak, Skorzystały z nich klasy II LOS, I TGB, IV TGB, III TGA, I TH. Zajęcia podobały nam się. Były ciekawe, barwne, momentami wesołe. Zadawaliśmy dużo pytań i nawet mało aktywni do tej pory koledzy starali się włączyć do zajęć. Mamy dużo informacji na temat jakości wody, zdobyliśmy wiedzę na tematy, które nas interesują. |
|